Jak otoczyć elipsę tekstem w dowolnym darmowym programie?!?
s***@gmail.com
2018-08-04 12:44:58 UTC
Jak otoczyć elipsę tekstem w dowolnym darmowym programie?!?

dzięki i pozdoro
Szyk Cech
--
http://szyk.jcom.pl/
http://szyk.free.of.pl/
http://szyk.wex.pl/
s***@gmail.com
2018-08-04 13:50:41 UTC
Chcę wykonać napis w okół elipsy (coś jak logo z hasłem/motto). W górnej części elipsy ma być pierwsza część napisu, a w w dolnej druga i ta druga część nie ma być odwrócona do góry nogami

Wiem, że Gimp ma taką opcję. Jest ona jednak obarczona wadą, że nie ma wpływu na pozycjonowanie tekstu umieszczanego na ścieżce (u mnie napis był po prawej stronie elipsy). Jest taki plugin do Gimpa:
https://sourceforge.net/projects/gimp-path-tools/files/scripts/ofn-text-along-path.zip/download
Ale on mi nie działa... (Gimp 2.8.22) (nie pojawia się w menu).

Jest też coś takiego jak Gravity Desinger... ale nie mam pojęcia jak w nim mógłbym to wykonać...

W Libre Office Draw jest narzędzie FontWork co umożliwia wykonywanie napisów na łuku, jednak ma błąd i nie można w nim zmienić wielkości czcionki (tz. jej zmiana nie działa)...

Tak więc nie wiem czy istnieje darmowe narzędzie co by umożliwiało wykonanie tego co ja chcę...
Stefan Nawrocki
2018-08-05 15:20:41 UTC
Post by s***@gmail.com
Tak więc nie wiem czy istnieje darmowe narzędzie co by umożliwiało
wykonanie tego co ja chcę...
Zrobisz to w programie Kombi
https://kombi.3n.com.pl
Kombi nie jest programem darmowym, ale za pomocą 30-dniowej wersji testowej
zdążysz to zrobić.

W przykładowych dokumentach, które są instalowane razem z programem jest
jeden przykład, który po drobnej zmianie będzie odpowiadał temu, co chcesz
uzyskać.

Pozdrawiam
Stefan
Lysy
2018-08-05 17:21:55 UTC
Post by s***@gmail.com
Witam
[...]
czy próbowałeś w inkcape?
https://inkscape.org/en/
s***@gmail.com
2018-08-07 14:28:33 UTC
Post by Lysy
czy próbowałeś w inkcape?
https://inkscape.org/en/
Potwierdzam! Dało się to zrobić w Inkscape.