Photoshop - batch - jak zapanować nad zapisywaniem?
Marek
2014-10-22 23:31:12 UTC

Czy komuś z Was udało się uruchomić batch i zapisać plik pod tą samą
nazwą bez konieczności klikania po co chwilę wyskakujących oknach?

Mam mnóstwo plików JPG do przetworzenia. Chcę je pomniejszyć, osadzić
logo, zapisać. Tak banalna rzecz ale chyba nie jest do zrealizowania pod
PS w sposób zautomatyzowany.

Zapisałem szereg akcji, na końcu Save As z parametrami JPG. Włączam /
wyłączam opcję Override Action Save As command, zmieniam Destination na
None / Save And Close / Folder ... i nic. To nie działa. Zawsze pojawia
się jakieś okno dialogowe, które trzeba kliknąć.

W sieci jest pełno pytań o to. Komuś, w starszej wersji CS, udało się
rozwiązać problem. Niestety w nowszych - nie działa. Mało tego, Save As
zawsze dopisuje "copy" do nazwy pliku, potem w innym programie trzeba
zmieniać te nazwy na takie jak chciałem mieć. Chore...

Czy komuś z Was udało się uruchomić batcha?
Marek
gajowy
2014-10-23 08:50:25 UTC
Za dużo kombinujesz ;)

Najlepiej utworzyć sobie specjalny folder ROBOCZY, w którym zawsze będziesz
to robił, tam kopiujesz zdjęcia do obróbki

1/ otwierasz pierwsze zdjęcie (przedtem robisz jego kopię zapasową w innym
folderze tylko przy tworzeniu akcji)
2/ tworzysz nową akcję i uruchamiasz nagrywanie akcji
3/ wykonujesz wszystkie potrzebne zmiany
4/ dajesz zapisz lub jak wolisz zapisz jako, oczywiście w katalogu ROBOCZYM
5/ wyskakuje okienko ostrzegające o nadpisaniu pliku, klikasz OK
5/ naciskasz STOP w nagrywaniu akcji

akcja jest nagrana

1/ przywracasz to pierwsze zdjęcie (tylko za pierwszym razem przy tworzeniu
akcji)
2/ w sekwencjach wsadowych wybieracz zapisaną operację
3/ wskazujesz źródło/folder i wybierasz swój folder ROBOCZY
4/ naciskasz OK i uruchamiasz sekwencję wsadową

po zakończeniu w folderze ROBOCZYM będą już właściwe nadpisane zdjęcia

Utworzony folder ROBOCZY możesz używać dla różnych akcji, możesz ich nagrać
dowolną ilość

-- --
g a j o w y

Witam,

Marek
Marek
2014-10-23 09:43:20 UTC
Post by gajowy
Za dużo kombinujesz ;)
Oby uproszczenie było rozwiązaniem :-D
Post by gajowy
Najlepiej utworzyć sobie specjalny folder ROBOCZY, w którym zawsze
będziesz to robił, tam kopiujesz zdjęcia do obróbki
Tak zawsze postępuję przy wszelkich automatach. Zawsze mogą się
niespodzianki przytrafić :-)
Post by gajowy
[...]
Wszystko robię tak samo ale... zadziałało lecz tylko przez chwilę.
Zbadałem dokładnie o co chodzi ... a chodzi o to, że jedna akcja w ciągu
wszystkich potrafi zmienić działanie "save" w batchu!

Na początku zrobiłem akcje: zmniejsz o 50%, zapisz, zamknij. Destination
na NONE ustawiłem. Uruchomiłem - zadziałało jak piszesz. Dostawiłem do
tego jedną akcję: place and embed (wstawianie watermark do fotek) -
zaraz po redukcji o 50% i... zaczęło się. To samo polecenie "save",
które do tej pory działało, zaczęło działać inaczej. Otóż otwiera się
okno dialogowe zapisu zdjęcia, proponowana jest nazwa z dodatkowym
"copy", potem okno parametrów JPG i tak za każdym razem :-(
Marek
Marek
2014-10-23 09:59:23 UTC
P.S.
Pospieszyłem się z wysłaniem komentarza. Okazuje się, że jest jeszcze
ciekawiej! Otóż po zapisaniu... akcja "close" powoduje powstanie
zapytania "czy zapisać zmieniony plik". Tak więc poprzedzająca akcja
"save", gdzie ręcznie musiałem zmienić nazwę pliku w pierwszym oknie
(usunąć "copy"), potwierdzić nadpisanie w drugim, zaakceptować parametry
JPGa w trzecim nie powoduje, że plik będzie traktowany jako zapisany.
Więc pojawia się kolejne okno, gdzie trzeba wybrać "no" (nie zapisuj
ponownie). W przeciwnym razie będzie próbował zapisać JPGa jako PSD -
oczywiście też okno dialogowe wtedy się otwiera. Paranoja...
Marek
gajowy
2014-10-23 11:23:41 UTC
Sprawdziłem,

jeżeli w pliku robisz warstwy to oczywiście będzie chciał zapisać jako PSD,

wtedy wystarczy jako ostatnie działanie akcji dać "spłaszcz obraz" i wówczas
już możesz zapisać do jpg

U mnie śmiga nic nie wyskakuje, w oknie sekwencji wsadowych ustawiam tylko
to co ci napisałem reszty nie ruszam - wszystko "odptaszone", w "miejsce
docelowe" mam wybrane "zapisz i zamknij" no bo to ma właśnie zrobić po
uruchomieniu batcha ;)

g a j o w y

Marek
Marek
2014-10-23 17:24:59 UTC
Post by gajowy
jeżeli w pliku robisz warstwy to oczywiście będzie chciał zapisać jako PSD,
wtedy wystarczy jako ostatnie działanie akcji dać "spłaszcz obraz" i
wówczas już możesz zapisać do jpg
Heh! I tu był pies pogrzebany. Spłaszczyłem obraz poprzez merge visible
zamiast flatten. Spłaszczył mi wszystko ... do jednej warstwy - ale
zawsze warstwy :-D

Dzięki za pomoc :-)
Marek