PS - jak malować zaznaczenie?
Marek
2014-11-07 10:56:06 UTC

Chyba mnie coś przymuliło, nie wiem jak malować w PS zaznaczenia. Są
narzędzia typu quick selection ale one wymuszają jakąś automatykę, która
utrudnia zaznaczanie bo rozlewa się na niechciane obszary. Chciałbym
zwyczajnie malować zaznaczenie - tak jak jak w module Camera Raw czy
innych programach graficznych, z możliwością sterowania miękkością
pędzla, wielkością, parametrem flow itp. Teraz sobie radzę poprzez
malowanie pędzlem na masce pustej warstwy i CTRL + klik na niej. No ale
to obejście a nie rozwiązanie. Da się to zrobić?
Marek
twistedme
wcisnąć "q" jak quick mask?
Marek
2014-11-07 19:30:44 UTC
Post by twistedme
wcisnąć "q" jak quick mask?
A faktycznie :-) Przepraszam za podstawowe pytania - jakiś czas temu z
Corela się przerzuciłem i czasem na podstawach grzęznę. Powiedz mi
jeszcze, czy da się jakoś zmienić (najlepiej klawiszem skrótu) tryb
wyświetlania maski z koloru na "maszerujące mrówki" aby otrzymać taki
efekt malowania maski jak przy quick selection? W sensie... że nowe
obszary będą otaczane "maszerującymi mrówkami" zamiast kolorem.
Marek
Przemysław Ryk
2014-11-12 06:44:59 UTC
Post by Marek
Post by twistedme
[...]
Czyli - jeżeli dobrze rozumiem - chcesz działać w trybie QuickMask, ale żeby
nie zaznaczał maskowanego obszaru kolorem, tylko od razu „mrówkami”
zaznaczenia?
[ Męskie: „I dlaczego ona się obraziła? Przecież nic takiego nie ]
[ powiedziałem!” przypomina bardzo kobiece: „Nie wiem dlaczego się zepsuło?]
[ Ja tego nie ruszałam, samo się zrobiło!”. (JoeMonster.org) ]
twistedme
2014-11-12 07:03:55 UTC
Post by Przemysław Ryk
Post by Marek
Post by twistedme
[...]
Tak to działa w corelowym Photopaincie. Z tego co się orientuję, to w
szopie tak się nie da.
Marek
2014-11-12 10:20:11 UTC
Post by twistedme
Tak to działa w corelowym Photopaincie. Z tego co się orientuję, to w
szopie tak się nie da.
O właśnie - w Corelu tak jest właśnie. Tak na marginesie - od czasu gdy
wprowadzili płatne update'y stwierdziłem, że czas się pożegnać z tą
firmą. Teraz, czasem trochę nieudolnie, przestawiam sposób myślenia na PS.
Marek
twistedme
2014-11-12 13:07:21 UTC
Post by Marek
Post by twistedme
[...]
A to kiedyś update corela były za free? Pracuje od 8 i za każdą nową
wersję płaciłem...
Marek
2014-11-12 15:42:02 UTC
Post by twistedme
Post by Marek
[...]
Nie myl update z upgrade :-D
Za nowe wersje też płaciłem ale nie płaciłem za poprawki do posiadanej
wersji.
Marek
Marek
2014-11-12 10:17:07 UTC
Post by Przemysław Ryk
Czyli - jeżeli dobrze rozumiem - chcesz działać w trybie QuickMask, ale żeby
nie zaznaczał maskowanego obszaru kolorem, tylko od razu „mrówkami”
zaznaczenia?
Dokładnie tak. Czy jest taka opcja?

Albo inaczej - malowanie po quick mask czasem przeszkadza w
zorientowaniu się co się robi gdy kolor maski jest zbliżony do koloru
tła. Owszem, można zmieniać kolor maski ale nie jest to wygodne. Gdyby
można było włączyć w takich przypadkach inny sposób prezentacji maski,
to byłoby super. Mam na myśli opcje takie jak przy refine edge. Tam jest
to fajnie zrobione.
Marek
twistedme
2014-11-12 13:06:31 UTC
Post by Marek
Post by Przemysław Ryk
[...]
to trzymaj palec na klawiszu "q" i przełączaj w razie potrzeby. Mrówki
nie są w stanie pokazać miękkich krawędzi maski więc myślę, że ta
nakładka jest jednak bardziej przydatna.
Przemysław Ryk
2014-11-12 15:47:36 UTC
Post by twistedme
Post by Marek
Post by Przemysław Ryk
[...]
Więcej tutaj niestety nie jestem w stanie dodać. :)
[ Kobieta jest najlepszym psychoanalitykiem dopóki się nie zakocha. ]
[ Później zostaje najlepszym pacjentem. (Dr. Brulov, demotywatory.pl) ]
Marek
2014-11-12 15:53:46 UTC
Post by Przemysław Ryk
Więcej tutaj niestety nie jestem w stanie dodać. :)
Dzięki za informacje :)
Marek
Marek
2014-11-12 15:52:58 UTC
Post by twistedme
to trzymaj palec na klawiszu "q" i przełączaj w razie potrzeby. Mrówki
nie są w stanie pokazać miękkich krawędzi maski więc myślę, że ta
nakładka jest jednak bardziej przydatna.
Nakładka jest oczywiście przydatna - nie neguję tego. Jest tylko
upierliwa gdy np. koryguję żółte czy czerwone obszary, to jej nie widać
nawet przełączając się z Q. Zmieniam kolor maski ale wtedy nie widzę jej
na innych fragmentach itd. Pomyślałem sobie, że w takich okolicznościach
dobrze czasem jakikolwiek inny sposób prezentacji zobaczyć -
niekoniecznie mrówki. Tak jak wspomniałem - w refine edge zrobili to
wspaniale. Miękkie przejścia możesz oglądać i korygować bez "czerwonej"
maski, np. na tle szachownicy, na białym tle czy jak tam chcesz. No ale
skoro się nie da to trudno. Będę sobie radził jak można.
Marek