Corel: jak wygiąć napis w łuk?
Telev
2010-06-26 20:03:28 UTC
mam do napisania text wokół koła

szukałem w helpie i za 2 czy 3 razem znalazłem chyba właściwy temat: text -
wrapping

"To wrap paragraph text around an object, artistic text, or a text frame
1. Select the object or text around which you want to wrap text. "

klikam na koło - mam je zaznaczone

"2. Click Window Dockers Properties. "

no wybieram i docieram do tego o czym mowa punkcie 3

"3. In the Object properties docker, click the General tab. "

tak

"4. Choose a wrapping style from the Wrap text list box. "

If you want to change the amount of space between wrapped text and the
object or text, change the value in the Text wrap offset box. "

wybieram "Contour - Flows Right"; bo to ma być czytane z lewej do prawej,
nad kołem

"5. Click the Text tool , and drag to create a paragraph text frame over
the object or text. "

no więc klikam, ikonkę "A", najeżdzam na obszar koła

"6. Type text in the paragraph text frame."

po czym wpisuje text a on mi się pisze w prostej linii

TV
Robert Tomasik
2010-06-26 20:51:08 UTC
U?ytkownik "Telev" <***@gazeta.pl> napisa? w wiadomo?ci news:i05n11$3cs$***@inews.gazeta.pl...

Rysujesz krzywą, a potem wybierasz narzędzie pisania i klikasz w tę krzywą.
gadacz
2010-06-26 21:23:55 UTC
Post by Robert Tomasik
Rysujesz krzywą, a potem wybierasz narzędzie pisania i klikasz w tę krzywą.
albo

rysujesz krzywa,
obok gdzies piszesz tekst i "tekst/dopasuj tekst do sciezki"

pozdr

Gadacz
Tomek Kęcki
2010-06-28 07:22:38 UTC
Post by Telev
mam do napisania text wokół koła
szukałem w helpie i za 2 czy 3 razem znalazłem chyba właściwy temat: text -
wrapping
WRAPPING to opcja, która służy do "wlewania" tekstu w kształt, to czego
szukasz nazywa się "fit text to path"
--
tomafek

Telev
2010-06-29 13:29:42 UTC
Post by Tomek Kęcki
Post by Telev
[...]
tak, zgadza się, dziękuje

TV
Katarzyna Stasiuk
2022-06-15 08:58:41 UTC
Post by Telev
Post by Tomek Kęcki
Post by Telev
[...]
A JAK USUNĄĆ łuk? chcę mieć napis w łuku ale bez łuku...