Ilustrator Adobe - wymięka :-{
k***@kiwisen.com
2022-06-30 10:53:34 UTC
Ciekawe czy ktoś tu jeszcze zagląda? :-P
Robię dość skomplikowane ilustracje, ale bez przesady.
Narzucony format dokumentu 4000x4000 px.
Sporo gradientów, trochę efektów, blurów itp.
No i w pewnym momencie dostaję komunikat:
"Adobe Illustrator nie może wykonać żądanej operacji z powodu małej pamięci" lub "wystąpił nieznany błąd"
Miałem 32 GIGA RAMU, dorzuciłem kolejne 32 - w sumie 64!
Nie zauważyłem dużej poprawy.
Ilustrator CS5, na Windows 10 Pro.
Jakiś porady, inne ustawienia?

Pozdrawiam
PureNick
2022-06-30 11:56:49 UTC
Post by k***@kiwisen.com
[...]
Ja używam AI 2020, ale myślę że sugestie
mogą się przydać także dla starszej wersji.
To znaczy opiszę swoje ustawienia, które
uznałem doświadczalnie za najbardziej wydajne:
Opcje /
zakładka "Performance"
Post by k***@kiwisen.com
Turn on GPU Performance: włączone
zakładka "File Handling"
Post by k***@kiwisen.com
Automatically Save Recovery Data: wyłączone
Turn off Data Recovery for complex documents: włączone
Pracuję na wersji angielskiej, nie chce mi się tłumaczyć :)
Jeśli będzie trzeba, to pokażę zrzuty ekranu gdzie to jest.
Aha, może pokombikuj jeszcze z zakładką "Scratch Disks",
jeśli masz więcej niż jeden dysk, to ustaw oba
jako magazyny pamięci podręcznej.

Pozdruffka
k***@kiwisen.com
2022-06-30 12:38:59 UTC
Post by PureNick
Ciekawe czy ktoś tu jeszcze zagląda? :-P
... jednak ktoś tu zagląda, super!
Post by PureNick
Ja używam AI 2020, ale myślę że sugestie
... w wersji CS5 nie ma zakładki "wydajność" :-P
zresztą tych innych też nie.
Scratch Disky mam ustawione na C i D.
W wersji Ado Illustrator 2022 już to jest, chyba będę musiał się jednak przesiąść na nowszą wersję. I zobaczyć na tych samych plikach jak sobie daje radę.
Dziękuję za poradę.
Pozdruffka
Neevor
2022-07-01 07:19:44 UTC
Ciekawe czy ktoś tu jeszcze zagląda? :-P
cześć

sprawdź jeszcze czy nie kończy się miejsce na którymś scratchu
ale sprawdź wtedy kiedy działa AI, bo on lubi zjeść naprawdę dużo
k***@kiwisen.com
2022-07-25 20:35:20 UTC
Post by Neevor
Ciekawe czy ktoś tu jeszcze zagląda? :-P
cześć
sprawdź jeszcze czy nie kończy się miejsce na którymś scratchu
ale sprawdź wtedy kiedy działa AI, bo on lubi zjeść naprawdę dużo
Dzięki za wszystkie porady, Scratch Disks, sprawdzone - dwa duże dyski z dużą ilością miejsca.
Po prostu chyba za dużo elementów z efektami, popracuję na nowszej wersji AIlust i porównam.
Pozdro/ dla wszystkich
PureNick
2022-07-26 08:15:27 UTC
Post by k***@kiwisen.com
Post by Neevor
[...]
A czy w tym dokumencie masz może dużo podlinkowanych grafik?
U mnie w takich przypadkach AI czasem dosłownie przestaje pracować.

Pozdruffka
k***@kiwisen.com
2022-07-27 08:37:06 UTC
:-} Normalna sprawa :-D
1634Racine
2022-11-20 13:00:17 UTC
Post by k***@kiwisen.com
Ciekawe czy ktoś tu jeszcze zagląda? :-P
Robię dość skomplikowane ilustracje, ale bez przesady.
Narzucony format dokumentu 4000x4000 px.
Sporo gradientów, trochę efektów, blurów itp.
fakt, nic szczegolnego. Takie rakiety robili tez w roku 2000, nie mowiac o
1990 i to robili z sukcesem,bez zadyszki.
Post by k***@kiwisen.com
Jakiś porady, inne ustawienia?
powtorzyc za przodkami.